Moje starty

sobota, 4 grudnia 2010

Listopad - podsumowanie, NBnO - po raz pierwszy :)


Listopad nie był do końca udanym miesiącem treningowym - jakoś niektóry treningi się sypały, a właściwie rezygnowałem z nich. Złożyło się na to na pewno infekcja, jak i rajd przygodowy oraz nawał pracy (wiem że niektórzy przy takiej ilości pracy jaką ja mam, byliby bardzo wypoczęci - ja jednak padam na twarz). Na szczęście infekcja już wyleczona, a praca rzucona :D. Nic już mi na przeszkodzie nie stoi.
W Listopadzie zrobiłem na treningach 306 km, z czego:
205,3 km w I zakresie
18,2 km w II zakresie
4 km w III zakresie
1 km w IV zakresie
2,4 km w V zakresie
4 km w sile biegowej
22,2 km w truchcie
oraz 49,6 km na mapie.
Dokonałem tego w 22 treningach, 1 treningu z mapą, 1 zawodach biegowych, 3 zawodach BnO i 1 zawodach AR. Poza tym inne akcenty to:
siła ogólna - 8
rower - 2
pływanie - 1
piłka nożna - 3
siatkówka - 4
tenis ziemny - 3
rolki - 1
sauna - 3.

Ten miesiąc był przełomowy z jednego zasadniczego powodu. Pod koniec listopada miałem robiony test wysiłkowy na wyznaczenie progu przemian beztlenowych. Wiele można o tym pisać, czym jest PPA, do czego służy itd. Ale konkretnie - na podstawie tego stworzyłem swoje własne 'zakresy' biegu - całkowicie nową systematykę treningu. Wierzę, że ma ona sens i lepiej będzie obrazować pracę treningową a także ułatwi planowanie treningów, dość znacznie rewolucjonizując dotychczasową terminologię poszczególnych akcentów. Nie będę opisywał szczegółów, ale powiem tylko że zamiast zakresów 1,2,3,4,5 - wprowadziłem swoje własne oznaczenia: B0-B7, BR. Uważam że są one dużo trafniejsze, szczególnie z fizjologicznego punktu widzenia, ale również od strony metodyki treningu. Co więcej - tylko częściowo pokrywają się ze stosowaną dotychczas terminologią. Jak to się sprawdzi w praktyce - już niedługo się przekonamy :)

Dziś natomiast pierwszy raz w życiu startowałem w NBnO - bardzo kameralnej imprezie w Zagórzu koło Warszawy. Uczestniczyło w niej ponad 20 osób, trasa zajęła mi 11km, które pokonałem w 100 minut (10 PK). Poniżej mapka z przebiegami:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz