Moje starty

czwartek, 10 czerwca 2010

Warszawo walcz!!!

Kilka dni temu po raz pierwszy spotkałem się z nową piosenką grupy Sabaton - UPRISING.
Jest ona dla mnie po prostu niesamowita! Głęboko mnie porusza i napawa dumą z tego kim jestem. Swoją drogą to zadziwiające że zagraniczna grupa śpiewa o bohaterach Polski i Warszawy, a polscy 'artyści' ciągle mielą o miłości (mnie juz mdli od słuchania piosenek typu "chcę dzielić z tobą wszystkie moje sny..."). Jestem romantykiem ale jeśli się śpiewa tylko o jednym, i to w dodatku z różnym skutkiem, to może się znudzić, prawda?
Co innego kiedyś... kiedyś to były piosenki po których szło się na bój nie bacząc na śmierć, krew, głód, deszcz, wroga. Brakuje mi teraz takich postaw u ludzi.
Oczywiście że są inne czasy, ale patriotyzm powinien być zawsze pielęgnowany, przede wszystkim przez rodziców i nauczycieli.
Osobiście, gdy uświadamiam sobie, że tysiące ludzi walczyło i umierało po to, żebym mógł teraz żyć w wolnym, swoim własnym kraju, to nie potrafię nie kochać swojej ojczyzny, i nie potrafię nie być gotowym do jej obrony.
Jest kilka piosenek wojskowych, które słucham prawie codziennie i kilka innych patriotycznych, które mnie mocno budują i motywują do życia:
1. Rozszumiały się wierzby płaczące.
"i choć droga się nasza nie kończy, choć nie wiemy gdzie wędrówki kres, ale pewni jesteśmy zwycięstwa bo przelano już tyle krwi i łez" - cóż dodać
2. Serce w plecaku
To trochę weselsza pieśń, równie ładna
3. Pieśń Legionów
wykonanie z 1930 roku, z czasów Marszałka Piłsudskiego
4. O mój rozmarynie...
wstyd się przyznać, ale dopiero niedawno poznałem tę pieśń

Wszystkie z nich są piękne, wzruszające i poruszające. Można powiedzieć, że sobie trochę sam zaprzeczam, bo są one również o miłości, ale o miłości największej - miłości do Ojczyzny.
Bardzo napawa optymizmem jeden fakt - zauważyłem u małych dzieci, że postawy patriotyczne są bardzo pielęgnowane w wielu domach co uwidacznia się z dużej znajomości piosenek patriotycznych (ostatnio w przedszkolu śpiewałem razem z dziećmi "Deszcze niespokojne..." ;)
Czy jestem patriotą? Patriotyzm chyba najlepiej ujawnia się w czynach, więc prawdziwych patriotów trudno teraz poznać. Ale patriotyzm to także postawa i pielęgnacja rodzimej kultury i dorobku przodków, a to uważam że czynię.
Mogę być posądzony o nacjonalistę czy nawet szowinistę, ale nigdy nie darzyłem nienawiścią żadnej grupy etnicznej. Jestem zawsze przeciw wojnie i konfliktom, w których cierpią ludzie. Ale jeśli chodzi o obronę ojczyzny to:
"Od ziemi tej wara wam, Polski Żołnierz tu strzeże swych bram"!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz